مدونة قرية نخل جمال
زینة البلدان
مکتوب بتاريخ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, توسط ابوعوف |

­ فواید خرما
1- پژوهشگران می گویند خوردن خرما به تنهایی یا همراه با لبنیات از جمله شیر برای کوفتگی و خستگی مفرط ناشی از روزه گرفتن یا فعالیتهای سنگین بسیار مفید است.
2-  خرما الیافی دارد که در کاهش چربی و تامین پروتئین بسیار موثر است.
3- جدیدترین تحقیقات علمی بیانگر موثر بودن خرما در رفع خشونت افراد و مایه آرامش روحی آنان است.
4- به علت دارا بودن موسیلاژ و مواد پکتیک ، آرام کننده سرفه می باشد، و اثر رفع ناراحتی های سینه دارد. برای این کار از جوشانده 50 گرم در نیم لیتر آب شیرینی تهیه می کنند که برای سینه درد مفید است.
5- خرما می تواند در بهبود فلج اعضا، کمردرد و ناراحتی های مفاصل موثر باشد.
6-  می گویند جوشانده خرما در شیر سینه را نرم' کلیه ها را درمان 'و از التهاب و امراض عفونی و ریزش مو جلوگیری میکند .
7- مخلوط خرما با شیر تازه در بالا بردن و تقویت نیروی جنسی بسیار موثر است.
8-  براساس شواهد، در مناطقی که مصرف خرما درآنها زیاد است ، این میوه میتواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد.
9- در بعضی کتاب های طب سنتی از خرما به عنوان خون ساز یاد شده که برای افراد ضعیف المزاج بسیار مفید میباشد .
10- خرما اسید اضافی معده را خنثی میکند برای سالمندان و کودکان بسیار سود مند است .
11- اثرمعجزه آسای هسته خرما، از بین بردن تورم پلک های چشم است برای این منظور پمادی از هسته خرما درست کرده و آن را روی چشم می گذارند این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است.

مکتوب بتاريخ 3 تير 1391برچسب:, توسط |

 

 

 

لپ تاپ که در فارسی به آن رایانه همراه می گوییم، برای بسیاری از ما مثل تلفن همراه یک همراه دوست داشتنی است که با وجود ویژگی قابل حمل بودن، به یکی از ضروریات زندگی بسیاری ما تبدیل شده است.

در صورتی که به عنوان یک صاحب لپ تاپ خواهان شادابی و سلامتی این همراه دوست داشتنی هستید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

در این گزارش راهکارهایی را برای شما می گوییم که به با به کار بستن آنها می توانید لپ تاپی سالم و سرزنده داشته باشید:

۱- به اطلاعات سر و سامان دهید

تلاش کنید اطلاعاتی که دانلود می کنید یا از دیگران می گیرید را به صورت دسته بندی شده و کاملا مرتب در جای خود قرار دهید و هر درایو را مخصوص یک سری اطلاعات تعیین کنید و اطلاعاتی که به آنها نیاز ندارید را هم پاک کنید. به این ترتیب هم لپ تاپتان ظاهر مرتبی دارد و هم سرعت و کارایی خود شما برای یافتن اطلاعات مورد نظر افزایش می یابد.

۲- لپ تاپ خود را خاموش کنید

وقتی کارتان تمام شد، تمام برنامه های باز را ببندید و به جای اینکه لپ تاپ را ببندید، آن را خاموش کنید، به این ترتیب به دستگاه فرصت می دهید تا کمی استراحت کند و خنک شود. این کار به ویژه زمانی توصیه می شود که شما بخواهید یا مجبور باشید چند ساعتی از لپ تاپتان دل بکنید.

3 - به لپ تاپ خود به عنوان یک سرمایه نگاه کنید

اگر در جریان قیمت این روزهای لپ تاپ باشید، هیچگاه اجازه نمی دهید که این سرمایه ارزشمندتان آسیبی ببیند، چون در صورت وقوع چنین اتفاقی شما بخشی از سرمایه خود را از دست داده اید.
یکی از بهترین راه های حفاظت از لپ تاپ، نگهداری و حمل و نقل آن در کیف مخصوص لپ تاپ است.

۴ - آب مانع حیات لپ تاپ است

در صورتی که به هر دلیلی آب یا مایع دیگری روی لپ تاپ شما ریخت، بلافاصله باتری آن را درآورید، آن را تا آنجا که ممکن است، خشک کنید و در کیف یا جای امنی بگذارید. آب دوست خوبی برای لپ تاپ شما نیست و بهترین راه این است که اصلا اجازه ندهید لپ تاپ شما خیس شود.

۵ - لپ تاپ شما آب و هوای مطلوب را می پسندد

لپ تاپ شما نه سرمایی است و نه گرمایی. این وسیله الکترونیکی هوای مطلوب و مطبوع بهاری را می پسندد و از گرما یا سرمای بیش از حد آسیب می بیند. هوای بیش از حد گرم یا خیلی سرد، عمر باتری لپ تاپ را کاهش می دهد.

۶ - لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید

 

همیشه وسائل تمیز کننده لپ تاپ را همراه داشته باشید و اجازه ندهید تا کثیفی و به ویژه گرد و خاک برای مدت طولانی روی صفحه نمایش یا دیگر قسمت های لپ تاپ شما باقی بماند.

 

 

مکتوب بتاريخ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:تغییر رنگ افتاب پرست, توسط ابوعوف |

فیدیو تغییر لون الحرباء

http://

مکتوب بتاريخ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

السلآم عليكم ورحمة الله وبركـآته.."

واحدة من اندر الظواهر الطبيعية
سبحـــــــــــان الله

سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه
ومداد كلماته




هذة واحدة من اندر الظواهر الطبيعية وتسمي ” فايرفول”
وهي نتيجة لخدعة ضوئية بصرية طبيعية من ابداع
الخالق سبحانة وتعالى ,
حيث السائل البرتقالي في الصورة امامك هو
ماء متساقط من أعلي منتزة ,
في مدينة “يوسيميت”
في ولاية ” كاليفورنيا ” , حيث

يبلغ ارتفاعة حافتة 2000 قدم

وتحدث هذة الظاهرة تقريبا بضع ايام في السنة –
وتقريبا في شهر فبراير –
حيث تضرب اشعة الشمس جزيئات المياة المتساقطة ,
وتصنع هذا التوهج الطبيعي الساحر

ناشونال بارك, و التي تمتد علي مدي 3000 كيلو متر ,
حيث يستقطبها
اكثر من 3.5 مليون زائر سنويا ,
حيث الساعة الخامسة والنص تقريبا
عندما تبدأ الشمس في الغروب , وتطل الظلال علي
حافة الجبل وتضرب اشعة الشمس الخافتة
الاحجار بأشعتـــــها البرتقالية تحدث المعجزة
الالهية وتنشأ هذة الاضاءة الساحرة الطبيعية الجميلة
وقد نجح ” جون أنون ” من سان فرانسيسكو ,
لألتقاط هذة الصور
الرائعة في الوقت و المكان المناسبين


مکتوب بتاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, توسط ابوعوف |



کوچک کردن شکم نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد، بخصوص اگر نقاطی از شکم نسبت به کاهش چربی مقاوم باشند و به -راحتی لاغر نشوند.

ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می-شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می-کنند، در حالیکه هیچ-کدام از این روش-ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.

تنها یک شیوه مفید برای لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغری وجود دارد که به شرح زیر است:

اجرای یک رژیم صحیح و علمی + انجام ورزش-های هوازی+ حرکات ورزشی مربوط به شکم+ بلند کردن وزنه.

اولین چیزی که باید بدانید این است که لاغر کردن فقط یک قسمت از بدن غیرممکن است. با رژیم و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می-گیرد و تمام قسمت-های بدن لاغر می-شوند و قسمتی از بدن که سریع-تر چاق می-شود، به -همان نسبت دیرتر از سایر قسمت-های بدن لاغرمی-شود.

این مسئله به ساختمان ژنتیکی افرد مربوط است؛ مثل رنگ چشم، رنگ مو و...، یعنی نمی-توان آن را تغییر داد. مثلاً در یک فرد ران-ها چاق--تر از سایر قسمت-ها و در فرد دیگری **** چاق تر است و هنگام لاغر شدن این قسمت-ها دیرتر لاغر می-شوند.

در خانم-ها نقاطی از بدن که نسبت به کاهش وزن مقاوم هستند شامل ****، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوهاست.

بعضی افراد چاق تصور می-کنند با انجام ورزش-های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می-توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می-دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می-کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی-کند.



بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش-های هوازی است. ورزش-های هوازی مثل پیاد-ه-روی، دویدن، دوچرخه-سواری ، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی-های بدن را می-سوزانند.

ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش-ها خسته می-شوند و آن را رها می-کنند. 10 دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می-سوزد. اگر فقط 20 دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده-اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی-رود،

زیرا تا وقتی-که کاملاً ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی-سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،4-3 بار در هفته و هر بار باید 30 تا 60 دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید.


مثلاً یک ساعت در روز پیاده-روی کنید. البته این پیاده--روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده-روی خود بایستید.

برای از بین بردن چربی شکم،4-3 بار در هفته و هر بار باید 30 تا 60 دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده-روی کنید.

البته انجام ورزش، بدون رژیم غذایی نتیجه ی لازم را نخواهد داد. افراد چاقی که می-خواهند شکم خود را لاغر کنند، علاوه بر ورزش باید رژیم غذایی هم داشته باشند. ولی افرادی که وزن مناسبی دارند و فقط شکم-شان چاق است، باید با ورزش شکم خود را لاغر کنند.

اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از کالری باشد که می-سوزانید، حتی با ورزش هم، چربی-ها-ی زائد آب نمی-شوند. شما می-توانید بجای 2یا 3 وعده غذایی در روز، 5 وعده غذایی کوچک بخورید، یعنی غذای خود را به جای 3 وعده خود را در 5 وعده تقسیم کنید، ولی پرخوری نکنید.


بیشتر، مواد غذایی طبیعی کم-چربی و کم-شیرین را مصرف کنید مثل میوه، سبزی، نان سبوس--دار، شیر و لبنیات کم-چربی و گوشت کم-چربی. مصرف مواد نشاسته-ای را کاهش دهید.

اگر رژیم غذایی اصولی و علمی نباشد، باعث کاهش آب بدن می-شود و بعد از توقف رژیم، وزن کاهش یافته دوباره برمی-گردد.


در صورت وجود چربی اضافی در بدنتان باید ورزش کنید و رژیم غذایی صحیح و علمی را برای از بین بردن سلول-های چربی انتخاب کنید، در غیر این صورت راه--های دیگر موجب کاهش آب بدن می شوند و بعد از توقف رژیم غذایی، وزن کاهش یافته دوباره برمی-گردد.

عقیده غلط دیگر این است که گفته می-شود برای لاغر کردن شکم بنشینید و پای خود را بلند کنید. با این ورزش، عضلات **** و ران تقویت می-شوند و برای شکم هیچ فایده-ای ندارد. همچنین تمرین-هایی مثل صاف نشستن و پاها را به سمت بالا بلند کردن کشش بسیاری را در قسمت کمر ایجاد می کند که یکی از رایج-ترین دلایل کمردرد است.

یکی از تمرینات بی-خطر و از روش-های موثر برای لاغر کردن شکم، ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه-های ورزشی مناسب است.

آخرین جزء برنامه ی کاهش چربی شکم، تمرینات ورزشی قدرتی است. بایستی هنگام ورزش کل بدن را در نظر بگیریم، نه فقط یک قسمت از آن را. تمرین بر روی یک عضله ی خاص ، بدون در نظر گرفتن سایرعضلات، باعث عدم تعادل در عضلات و بروز عوارضی در بدن می شود.


مثلا اگر برای کاهش چربی شکم، ورزش دراز و نشست را به شیوه ی غلط انجام دهید، فشار زیادی به کمرتان وارد شده و آن را دچار آسیب خواهد کرد. شیوه ی صحیح انجام دراز و نشست و سایر ورزش های مربوط به شکم در مطلب" چگونه چربی های زائد شکم را از بین ببریم؟" وجود دارد که لینک آن در پایین صفحه است.

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای کاهش وزن فقط باید ورزش های استقامتی (هوازی) را انجام دهند و بعد از لاغر شدن ورزش های قدرتی ( بی هوازی) را اجرا کنند. ورزش های بی هوازی دارای مدت کوتاه و شدت زیاد هستند؛ مثل دوی سرعت، وزنه برداری.

هر چند که بلند کردن وزنه یک ورزش بی هوازی است و گلیکوژن بدن بیشتر از چربی در این فرآیند می-سوزد، ولی اینگونه تمرینات قدرتی باعث افزایش حجم عضلات (توده ی بدون چربی بدن) و در نتیجه افزایش سوخت و ساز میشود. هر چه میزان سوخت و ساز در بدن سریع-تر باشد، چربی بیشتری نیز خواهید سوزاند.

لذا در یک برنامه ی کامل باید هم ورزش-های هوازی و هم ورزش های قدرتی(بی هوازی) مثل بلند کردن وزنه را در نظر گرفت.

قبل از هر گونه اقدام اساسی راهنمایی-های زیر را در نظر بگیرید.

از بین بردن چربی شکم کار ساده-ای نیست، اما اگر روش صحیح آن را بدانید ساده است.


برای لاغر کردن شکم به توصیه های زیر عمل کنید:

1-
آب کردن چربی فرآیندی وقت-گیر است، بنابراین از همین حالا دست به کار شوید! صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه لاغر شوید.

2-
چربی های اضافی ناحیه ی شکم را با تمرینات ورزشی هوازی بسوزانید، در غیر این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

3-
از تمرینات مناسب برای ناحیه شکم مانند دراز و نشست استفاده کنید و از تمرینات ورزشی مخصوص **** خودداری کنید.

4-
غذاهای طبیعی، کم چرب و کم قند و کم کالری را به میزان کم در طول روز مصرف کنید. از مصرف تنقلات شیرین و غذاهای چرب خودداری کنید. همچنین مواد نشاسته ای مثل مصرف نان، برنج، ماکارونی، کیک و شیرینی و بیسکوییت را کاهش دهید.

5-
با وزنه تمرین کنید و تنها به یک ناحیه از شکم متمرکز نشوید، بلکه کل بدن را در نظر بگیرید.

مکتوب بتاريخ سه شنبه 24 دی 1390برچسب:, توسط |

نرم افزار جدید WhatsApp Messenger v2.6.23 که تاکنون این نرم افزار برای گوشی‌های آیفون و بلک بری در دسترس بوده ولی اینبار در سایت اهورا دانلود این نرم افزار برای گوشی‌های نوکیا سری 60 ورژن 3 و ورژن 5 و همچنین سیمبیان 3 آماده و قابل استفاده است .

با استفاده از این برنامه می‌توانید با دوستان خود به سادگی چت کنید، البته در صورتی که هر دو طرف این برنامه رو داشته باشد. در این برنامه شما بر خلاف بسیاری از برنامه‌های دیگر احتیاجی به کلاینت خاصی ندارید و فقط اسم خود را وارد کرده و شروع به چت می‌کنید. در ضمن این برنامه نیاز به کانکشن ندارد و به صورت دائم روی گوشی شما به صورت مخفی فعال هست. تغییر این ورژن پشتیبانی از پیام‌های چند رسانه ای (تصویر، صدا، به اشتراک گذاری ویدئو ) میباشد .

دانلود نسخه جدید WhatsApp Messenger v2.6.23 - نرم افزار حرفه ای و قدرتمند چت برای سیمبیان

 

دانلود – (download link)

حجم : 1,72 مگابایت

رمز فایل : www.ahooradownload.net

قابل اجرا برروی تمام گوشی‌های نوکیا سری 60 ورژن 3 و ورژن 5 مانند :

Nokia N97 , Nokia N97 mini , Nokia 5800 , Nokia 5230 , Nokia 5530 , Nokia x6 , Nokia N8 , Nokia E7 , Nokia C7 , Nokia C5-3 , Nokia C6 , Nokia C6-01 , Sonyericsson Satio , Vivaz , Vivaz pro , Samsung i8910 Omnia HD , N71 , N73 , N73 ME , N75 , N76 , N77 , N78 , N79 , N80 , N81 , N81 8GB , N82 , N85 , N86 , N91 , N91 8GB , N92 , N93 , N93i , N95 , N95 8GB , N96 , E50 , E51 , E60 , E61 , E61i , E62 , E65 , E66 , E70 , E90 , 3250 , 5320 , 5500 , 5700 , 6110 , 6120 , 6121 , 6210 , 6220 , 6290

مکتوب بتاريخ سه شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط |

ن بار بازهم می خواهم یه نوع پورت است ولی در قالب یک ساعت که می توانید اطلاعاتتون را با آن جابه جا کنید و...

                USB Memory Watch

مکتوب بتاريخ سه شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط |

این اختراع فقط یه ایده ی جالب است و گرنه از لحاظ علمی مقصود من نبوده است.

به عبارتی همه ی اختراعات لازم نیست طرحی را به دنبال کنند و کافیست در آن ایده دیده شود البته با نظر داوران محترم ثبت اختراع.

اما درباره این اختراع بایستی گفت که این لامپ دارای ۲ سر پیچ است که یکی واقعی است و دیگری تزیینی و...

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)
مکتوب بتاريخ سه شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط |
اگر شما جز افرادی می باشید که علاقه ی بسیار زیادی به ساندویچ های خوشمزه دارید پیشنهاد می کنم این اختراع را با دقت نگاه کنید.

این هابی است به شکل همبرگر که می تواند usb ها و فلش های شما را به کامپیوترتان متصل کند و...

                         طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

مکتوب بتاريخ سه شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط |

 

با پیشرفت دنیای فناوری های جدید وقت برای با هم بودن بسیار کم شده است و دنیا پر جنجال تر شده است.

به تازگی اختراعی را دیدم که توجه به آن خالی از لطف نیست.

بهتر است اختراع زیر را با هم ببینیم و درباره ی آن فکر کنیم و...

             

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

مکتوب بتاريخ سه شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط |
اگر شما به دوربین بسیار کوچکی نیاز دارید بهتر است این اختراع را بخوانید چرا که ممکن است شما در آینده اختراعی از این قبیل به نظرتان آید.

دوربینی را که ملاحظه می کنید در ابعاد بسیار کوچک طراحی شده و به شما این قابلیت رامی دهد تا در کمترین فضای ممکن آن را نگه داری کنید و...

           Advanced World’s Smallest Camera

مکتوب بتاريخ سه شنبه 22 دی 1390برچسب:, توسط |

این اختراع به شما کمک می کند بسیار سریع روی نان تستون کره بگذارید

http://www.taknaz.ir/ax1/177/10.jpg

مکتوب بتاريخ سه شنبه 21 دی 1390برچسب:, توسط |

 

Photo

دانلود نیمباز با چت روم برای کامپیوتر با »لینک دانلود مستقیم« خیلی قشنگ هست برید حال کنید.

_______________________________

              Download  Nimbuzz For Pc With Room
                8.48Mb                    Size
مکتوب بتاريخ سه شنبه 21 دی 1390برچسب:, توسط |

امروز جدیدترین نسخه نرم افزار معروف Nimbuzz v3.2.2 را که به تازگی ارائه شده است برای شما آماده دریافت کرده ایم. توسط این مسنجر همه منظوره قادرید از تمام سرویس های چت به صورت یکجا استفاده کنید. همچنین این نرم افزار قابل استفاده در گوشی های نوکیا سری ۶۰ ویرایش ۳ و نوکیا سری ۶۰ ویرایش ۵ و نوکیا سیمبیان ۳ می باشد. هم اکنون می توانید این نرم افزار نوکیا:

قابل نصب :

 

لیست گوشی های سیمبین سری 60 ورژن 3 و سری 60 ورژن 5 و Symbian^3
N8| E7| C6| C7| E72| E71| E70| E63| N97| N96| N97 Mini| 5800 XpressMusic| 5530 XpressMusic| 5230 & 5233 XpressMusic| N95| N95 8gb| N93| N73| N92| N82| N81| N80| N85| N75| N86| N76| N71| E90| E60| E61| E62| E65| N79| 6120 etc|Sumsung i8910 Omnia HD
 

nimbuzz3.2.2برای دانلود اینجا کلیک کنید حجم : 1.89Mb

مکتوب بتاريخ دو شنبه 12 دی 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

نظریه تکامل داروین رد شد!!

نظریه تکامل داروین رد شد!!
دانشمندان آمریکایی اسناد جدیدی ارائه دادند که نشان می‌دهد نظریه تکامل بشری داروین اشتباه بوده است.

 


به نقل از عصر ايران ، این تحقیقات که توسط گروهی از دانشمندان زیست شناسی در دانشگاه «کین ستیت» و «کالیفرنیا» ارائه شده در پی کشف اسکلت باقیمانده از یک انسان‌ اولیه در اتیوپی که عمری بیش از 4 میلیون سال دارد، مربوط می‌شود.

این اسکلت که «اردی» نامگذاری شده ثابت می‌کند که ابنای بشر از اسلاف تکامل یافته از خانواده میمون‌ها و شامپانزه نبوده است.

در این گزارش آمده است پیش از این دانشمندان غربی مدعی بودند که میمون‌ها و شامپانزه‌ها اجداد اولیه انسان‌ها بودند که در سیر تکامل تاریخی به انسان‌های امروزی بدل شدند.

این گزارش تصریح می‌کند: در حال حاضر هیچ شامپانزه‌ای کشف نشده که به «اردی» شبیه باشد.


مکتوب بتاريخ چهار شنبه 6 دی 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

 

با توجه به عرضه شدن برخی از نرم افزارهای سیمبیان S^3 و عدم نمایش فونت این نرم افزارها , سایت اسمارت دانلود آموزش کامل تغییر فونت گوشی های N8 & C7 را برای شما عزیزان فراهم کرده تا علاوه بر اجرای همه نرم افزارها و حل مشکل مربع شدن منوها , ظاهر زیباتر و شیک تری را برای موبایل خود فراهم کنید .

۱ – برای تغییر فونت موبایل , دستگاه را خاموش کرده و مموری کارت را از موبایل خود خارج کنید و توسط Ram Reader به کامپیوتر متصل نمایید

۲ – وارد پوشه Resource شوید

۳ – فولدری به نام Fonts ایجاد کنید

۴ – فایل های Font را در این پوشه کپی کنید

۵ – مموری کارت را وارد موبایل کرده و موبایل خود را روشن کنید و ار فونت جدید لذت ببرید

توجه : برای اینکه فونت دلخواه شما نمایش داده شود باید ۴ کپی مختلف از فونت به نام های :

nosnr60
nssb60
nstsb60
S60ZDIGI

ایجاد کنید و سپس همه فایل ها را به پوشه Fonts انتقال دهید

در صورت هرگونه مشکل موبایل را خاموش کنید و فایل های فونت را پاک کرده و سپس موبایل را روشن کنید تا فونت اصلی نوکیا جایگزین فونت جدید شود

برای انجام این کار حتما پوشه را در مموری کارت قرار دهید

در اینجا مجموعه کاملی از فونت های ترکیبی و زیبا را که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کنند برای شما عزیزان جمع آوری کرده است و شما می توانید این مجموعه کامل را از لینک پایین دریافت نمایید .

www.4shared.com/rar/xjuLft0H/fonts_pack.html

مکتوب بتاريخ پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

ما امروز روشی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که به وسیله آن می توانید فونت گوشی های S60V5 را تغییر دهید.

5800font


ابتدا گوشی خود را با کابل به رایانه متصل کرده و گوشی را روی حالت mass stroge قرار دهید.

سپس از فونت دلخواه خود  ( که همان فونت های ویندوز می باشد و شما می توانید به دلخواه آن را انتخاب کنید) 4 کپی تهیه نموده و هرکدام از کپی ها را به نام های زیر تغییر نام دهید:

S60ZDIGI

s60tsb

s60ssb

s60snr

حال شما 4 فونت با نام های بالا خواهید داشت. به آددرس زیر در مموری کارت رفته و پوشه ای با نام Fonts در آنجا ساخته و فونت ها را در آن کپی نمایید:

E:\resource

کار تمام است! حالا یکبار گوشی را خاموش و روشن کنید.

در ضمن فونتی که در تصویر می بینید را می توانید از اینجا دانلود کنید

پسورد: www.mobileha.com


منبع :  www.mobileha.com

مکتوب بتاريخ یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

حتما برای شما پیش آمده که بخواهید در برنامه Word یا مجموعه Office بخواهید عربي تایپ کنید. و به مشکل تایپ اعداد انگلیسی بر بخورید. در این آموزش قدم به قدم نحوه تنضیمات این کار را به شما آموزش  می دهیم.

 ابتدا روی این گزینه در بالا سمت چپ کلیک کنید.

 سپس روی گزینه Word Options کلیک کنید.

 

 

 بعد از منوی سمت چپ Advance را انتخاب کنید.

 

 

از بخش Numeral گزینه Context را انتخاب کرده و از بخش Momth names گزینه Arabic را انتخاب می کنیم.

 

 

 

حالا با فونت های عربي میتوانید اعداد عربي را تایپ کنید.

مکتوب بتاريخ شنبه 14 آبان 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

کل عام و  انتم بخیر

عید سعید قربان بر تمام مسلمان مبارک باد

 

 

عید قربان، عید سربلند بیرون آمدن از امتحان عبودیت است.

 

عید قربان، نقطه عطف آزادى است در تاریخ اسارت ها و بردگى هایى که بر انسان تحمیل شده بود.

 

عید قربان، سرآغاز حکومت توحید است و تولد ایمان و مرگ تردید.

 

عید قربان، عید شرافت بنى آدم است و کرامت انسانى اش؛ جشن رها شدن از قید پدرانى است که جان فرزند خویش را نذر قربان گاه ها مى کردند.

 

عید قربان، بالاترین نقطه اى است که اوج مقام بشر تعیین مى شود و تا ابد، درجه ایمان با همان نقطه سنجیده مى گردد.

 

عید قربان، یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.

 

عید قربان، عید فداکارى، ایثار، قربانى، اخلاص و عشق و بندگى، مبارک باد!

 

عید قربان، جلوه‌گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است و فصل قرب مسلمانان به خداوند در سایه عبودیت.

 

عید قربان، یعنى فدا کردن همه «عزیزها» در آستان «عزیزترین»، و گذشتن از همه وابستگى ها به عشق مهربان ترین.


خوشا «ذی‌الحجه» روز عید قربان
شروع داستان عشق و ایمان

 اس ام اس عید قربان – پیامک عید قربان - sms عید قربان- اس ام اس تبریک عید قربان - پیامک تبریک عید قربان – sms تبریک عید قربان-- گرد آوری سایت تبیان زنجان-  اس ام اس جدید عید قربان – پیامک جدید عید قربان – sms ویژه عید قربان- اس ام اس جدید قربان – پیامک جدید قربان – پیام تبریک عید قربان- گرد آوری سایت تبیان زنجان

خواهی که تو را کعبه کند استقبال
مایی و منی را به منا قربان کن

 

 

بگذر از فرزند و جان و مال خویش
تا خلیل اللّه ِ دورانت کنند
سَر بِنه بر کف، برو در کوی دوست
تا چو اسماعیل، قربانت کنند

 

حلول تازه داده فیض سبحان
چه زیبا منجلی شد «عید قربان»

 

ز اسماعیل جان تا نگذری مانند ابراهیم
به کعبه رفتنت تنها نماید شاد شیطان را
کسی کو روز قربان، غیر خود را می کند قربان
نفهمیده است هرگز معنی و مفهوم قربان را

 

عید قربان با نماز و عبادتش، با ذکر و دعایش، با قربانى و صدقات و احسانش، بسترى براى جارى ساختن مفهوم عبودیت و بندگى است .

 

عید سعید «قربان» ، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارك

 

مکتوب بتاريخ پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

دانلود دفترچه سوالات کنکور کارشناسي ارشد سراسري سال 90 به همراه پاسخ کلیدی

برای دیدن این موضوع به دلیل طولانی بودن آن به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید .

 



يقية المطلب...
مکتوب بتاريخ پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

 

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید از طریق جدول زیر سوالات کنکور سراسری سال 1390 همراه با پاسخ آن را دانلود و دریافت کنید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی سوالات دفترچه ی A می باشد و شما باید پاسخنامه ی A را دانلود کنید .

1

سوالات گروه آزمايشي رياضي و فني سال 1390

دفترچه عمومي

دفترچه اختصاصي

كليد آزمون گروه رياضي و فني

2

سوالات گروه آزمايشي هنر سال 1390

دفترچه عمومي

دفترچه اختصاصي

كليد آزمون گروه هنر

3

سوالات گروه آزمايشي علوم تجربي سال

دفترچه عمومي

دفترچه اختصاصي

كليد آزمون گروه تجربي

4

سوالات گروه آزمايشي زبانهاي خارجي سال

دفترچه عمومي

دفترچه اختصاصي-زبان انگليسي

كليد آزمون گروهزبان هاي خارجي

5

سوالات گروه آزمايشي علوم انساني سال

دفترچه عمومي

دفترچه اختصاصي

كليد آزمون گروهانساني

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

منبع : سازمان سنجش

 

مکتوب بتاريخ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

 

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سرود زیبای فارسی به نام  میشوی آزاد روزی ای مســـلمان غـــم مخور

 

 

دانلود

منبع : www.rahejehad.com

مکتوب بتاريخ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

ماه از زمین لرزه و سونامی در ژاپن گذشت. فاجعه ای که علاوه بر وارد نمودن بیش از 310 میلیارد دلار خسارت، هزاران انسان را به کام مرگ کشاند. در این میان منطقه های مسکونی و تجاری وسیعی دچار آب گرفتگی و ساختمان های زیادی تخریب شده بودند که در طول این مدت بخشی از آن مناطق نوسازی و پاکسازی شده که تصاویر زیر گویای مقایسه ایست از امروز و 3 ماه قبل که این فاجعه به وقوع پیوست.







مکتوب بتاريخ سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

 

دانلود سرود زیبای فارسی به نام  بیا از وحدت امت نظامی تازه سازیم

دانلود

منبع : www.rahejehad.com

مکتوب بتاريخ یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

پارسیان هرگز خطي از خود نداشته اند و در تمام تاريخ خود خطهاي ديگران را گرفته و ساده كرده و براي زبان خودشان سازگار كرده اند. از پيش از دوران مادها و از زمان فرمانروايي آنها هيچ نوشته اي وجود ندارد, و در دوران نخستين هخامنشيان گزارش ها و اسناد قتل عام های خود را به زبانهای سامی (آرامي و عيلامي) و به خط ميخي مي نوشتند.هخامنشيان كم كم خط ميخي را از آكديها و بابليها اختيا ر كردند و براي زبان پارسي باستان ساده كردند و به کار بردند . هخامنشیان چون می دانستند که خطی که از بابلیان وام گرفته اند ، عمومیتی در بین مردم منطقه ندارد . درکتیبه هایشان چند عدد کپی به زبان های فراگیر منطقه مانند عیلامی و بابلی می نوشتند . داریوش در کتیبه بیستون خود بعد از قتل عام ، کاتبان بابلی و عیلامی را وادار میکند همین کار را انجام دهند .

 

خط آرامی از مخترعات یکی از ملل سامی است . خط فنیقی از خط آرامی اخذ شده‌است زیرا خط آرامی از دو هزار سال قبل از میلاد وجود داشته‌است.

خط‌های تدمری ، نبطی (عربی) ، عبری ، سریانی ، مندایی و فنیقی هر كدام تحول‌یافته و مشتق از آرامی هستند.

خط فینیقی (فونتیک كنعانی)

اين خط در آسيای غربی نفوذ يافت و جايگزين خط ميخی شد و به غرب (اروپای امروز) كه هنوز دارای خط و كتابت نبود راه يافت. اين مسئله از طريق يونان انجام گرفت كه با فنيقی ها ارتباط بازرگانی داشتند.

يونانيان اين الفبا را با اسم سامی آن كه نماينده دو حرف اول آن بود«آلفا بتا» ناميدند و برای استفاده خود تفييراتی در آن دادند . خط یونانی تحول یافته خط فنیقی است.گونه ای از خط يونانی را، يونانيان مهاجر با خود به روم بردند و در آنجا بر اين مبنا، الفبای لاتينی به وجود آمد كه زبانهای گوناگون اروپا بدان خط نوشته شد. الفبای کنعانی (فینیقی) به نوعی شبه قاره هند را نيز در نورديد. دانشمندان خط برهمايی هند را از فرزندان همين خط می دانند كه زبان سنسكريت و ديگر زبانهای هندی با آن نوشته می شود. متون دينی بودايی به زبان ختنی (سكايی) كه يكی از زبان های ايرانی شرقی دوره ميانه است به خط برهمايی نوشته شده است .

زبان‏های سريانی يكی از زبان‏های گروه شرقی زبان سامی آرامی است كه در دوران گذشته زبان علم بود. بسياری از آثار علمی يونانی و پهلوی و عبری به اين زبان برگردانده شده است .

نوشته ‏هايی كه به زبان سغدی ، يكی از زبان‏های شرقی ايران به دست ما رسيده است با خط‏های سغدی مانوی ، سغدی مسيحی و سغدی بودايی نوشته شده است كه خط اخير در حقيقت خط سغدی را نشان می ‏دهد . اين خط نيز از فرزندان شاخه ديگر آرامی است .

لازم به يادآوری است كه خط عبری نيز كه سابقه زبانی آن به سده چهارم پيش از ميلاد می رسد از اصل آرامی نشات گرفته است . عموم يهوديان جهان خط عبری را برای نگارش آثار خود به كار می گيرند.

خط عربی نيز با واسطه عرب نبطی از اصل خط آرامی به وجود آمده است . نبطيان قومی از نژاد عرب بودند كه در نبطيه زندگی می ‏كردند، از حدود 500 سال پيش از ميلاد گونه ‏ای از خط و زبان آرامی درميان ايشان رايج بود، خط كوفی (در كوفه و حيره) از اين خط اقتباس شده است و یک نوع فونت از خط عربی نبطی می باشد.

خط کوفی و نبطی هر دو از اوایل اسلام معمول بوده ، کوفی را برای کتابت قرآن و امثال آن بکار می‌بردند و بیشتر کاربردی تزئینی داشته . و خط عربی نبطی در مکاتبات رسمی استعمال میشد .

The image
“http://www.livius.org/a/1/div/saba_cavalery_louvre1.JPG” cannot be
displayed, because it contains errors.

عرب غیر از خط عربی نبطی دارای خط دیگری بوده که بیشتر در نیمه جنوبی جزیره العرب ویمن استعمال میشده . این خط اولین خط نوشتاری جهان بوده و کهن تر از خط فینیقی (فونتیک کنعانی) می باشد .کتیبه ها و سنگ نبشته ها و گل نوشته های بسیاری از این خط در منطقه نجد عربستان سعودی و یمن و عمان و مکه و مدینه یافت شده که نشان از غنای فرهنگی و سوادی مردم آن زمان دارد . بعدها با فراگیر شدن خط عربی نبطی ، کم کم خط کهن عربی از رونق افتاد و خط عربی نبطی جایگزین آن شد .

لازم به ذکر است که كهن ترين متن تاريخ دار فارسي به خط عربي اگر جعلی نباشد مربوط به اواخر قرن پنجم هجري یا قرن ششم هجری است .

مکتوب بتاريخ جمعه 17 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

<<     يمن     >>  


سرزمين يمن جنوب شبه جزیره عربی بوده و از نظر طبيعي، به پنج منطقه تقسيم مي‏شود: كوهستاني، جلگه‏اي، ساحلي، صحرايي و جزاير. .يمن در تورات به عربستان سفيد موسوم است و سوره سبا قران اشاره به يمن دارد

شهرهاي مهم يمن پس از صنعا، عبارتند از:

بندرعدن، مارب، صعده، شبوه، ذمار، تعز، الحوطه، المحويت، إب، بندر مكلا، بندر حديده و سيئون. اكثر مناطق و شهرهاي يمن داراي قدمت تاريخي بوده و ظرفيت بالايي از نظر باستان‏شناسي و سياحتي دارند.

مردم يمن از اقوام سامي و عرب قحطاني هستند و عرب قحطاني مادر و ريشه اعراب محسوب مي‏شود. جمعيت يمن بالای بيست ميليون نفر برآورد شده است.

سرزمين يمن مهد تمدن سامي يا عرب نخستين است و سومريها، بابليها ، آشوری ها و مصريان قديم از آن مدد جسته و مظاهر آن تمدن را به ايران ، يونان و روم انتقال دادند. خاورشناس معروف آلماني موريتز معتقد است كه خط حروفي نخستين بار در يمن مشاهده شد و بر خلاف آنچه بنام اعراب فينيقي‏ ثبت شده است، مخترعين خط؛ يمنيها بوده‏اند و فينيقي‏های (کنعانی ها) بناي كتابت خود را بر بنيان كتابت عربي يمن نهادند.

بي‏شك يمن، يكي از مهمترين و بزرگترين مراكز نسخ خطي در جهان اسلام مي‏باشد . تعداد نسخه‏هاي خطي يمن تا يك ميليون نسخه برآورد شده است

اين سرزمين خوب كه گياهش با اذن پروردگار مي‏رويد (و للبلد الطيب يخرج نباته باذن ربه) پيش از اسلام مهد دولتها و تمدن های بزرگی بزرگي چون عماليق، عاد، ثمود، معين، سبأ و حمير بوده و پس از اسلام، مردمان آن اولين ياوران شريعت نبوي بوده‏اند. از افتخارات ديگر اين مرز و بوم، پناه‏آوردن شيعيان و علويان بدانجا بوده است.


بقیه در ادامه ی مطلب به همراه تصاویر بیش تر

 

از آثار کهن اعراب باستان در یمن      از آثار
به جای مانده از اعراب باستان

از مساجد قدیمی یمن  سنگ نوشته ای از جنس مرمر به جای مانده از اعراب
باستان

از آثار به جای مانده از معماری اعراب باستان 



يقية المطلب...
مکتوب بتاريخ جمعه 17 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

مکتوب بتاريخ پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

            

                                                     << اردن >>

                               

 

تاریخ اردن به 7000 سال قبل بر میگردد . خواستگاه آنها قبل از این دوران جنوب حجاز است که بیش از 7 هزار سال قبل به شمال حجاز رفته اند . در این جا شما را با یکی از شهر های کهن اردن که نیمی از آن با سنگ بنا شده و نیمی دیگر درون سنگ کنده شده و در بین عجایب هفت گانه جهان رتبه دوم را به دست آورده ، آشنا میکنم :

 آورده اند که ان زمان که حضرت موسی از صحرای بی اب و علف " اراباح" در جنوب غربی اردن می گذشت از گرمای سوزان خورشید و روزهای متوالی پیاده راه پیمودن از پای در امده و تشنگی بر او غلبه کرد .
موسی به هر سوی از بیابان سوزان چشم می انداخت تا شاید نشانی از اب بیابد و سایه بانی برای استراحت بجوید که... ناگه از دور تخته سنگ عظیم گنبدی شکلی را دید که به رنگ سفید بود و در زیر تابش انوار افتاب به سان الماس می درخشید . موسی (ع) به ان سو رفت و چون به پای صخره سفید رسید با عصایی که به دست داشت بر پیکر سنگ کوفت . در ان لحظه سنگ شکاف پیدا کرد و اب زلال از دل ان به بیرون جریان یافت . موسی از ان اب گوارا نوشید و چون چندی در سایه تخته سنگ ارمید و جانی دوباره یافت و در پی ماموریت الهی خویش روان شد .
اما ان اب از جریان باز نایستاد و همچنان جوشید و جاری شد تا چشمه امید دیگران باشد و دلیلی برای به وجود امدن تمدنی شگفت انگیز * موسوم به تمدن "پترا " در همان صحرا که بعدها به " وادی موسی " شهرت یافت و چشمه اش با سادگی بسیار و جذابیتی روحانی زیارتگاه معتقدان و زایران شد .
با گذشتن از کنار این چشمه و
 
با پیشروی در وادی موسی است که میتوان قدم به خطه ای نهاد که از دیدنی ترین جاهای خاور میانه و یکی از شگفت انگیز ترین اثار به جای مانده از تمدنهای باستانی عرب ها است ; تمدنی به نام " مملکت العربیه الانباط " –

جاده ای که به شهر کهن سلع ختم می شود از میان یک بیابان خشک می گذرد . این بیابان در روزگار باستان پوششی از درختان بلوط داشته و سر تا سر ان جنگل بلوط بوده است راه دسترسی به سلع (پترا) یک دره سنگی عمیق است ; دره ای تنگ و باریک به‌ نام‌ «ضميق‌» ياتنگه‌  به طول تقریبی 3000متر و عمق 100 متر که پهنای ان در بیشتر نقاط از 3 متر تجاوز نمی کند ! دره ای بس کم نور و هراس انگیز با پیچهای ناگهانی و تند . با گذشتن از پیچ و خمهای این گذر گاه سر به فلک کشیده که خود از عجایب طبیعت است به نا گاه نمایی از یک کوهستان خاموش در برابر دیدگان ظاهر می شود . از شیب کوهستان که سرازیر شویم خود را محوطه ای شبیه به کره ماه می بینیم . برهوت ... با شکوه... با گستره ای پهناور و پر از برامدگیها و برجستگیها و ماسه و سنگهای زرد و کمرنگ . همچنان که پیش می رویم  سنگهای زرد و سفید به تدریج جای خود را به ماسه سنگهای سرخ رنگ می دهند . رنگ اصلی بیشتر سنگهای این منطقه به رنگ سرخ است . سرانجام به فرو رفتگی عظیمی می رسیم که پیرامون ان را کوههای سنگی و صخره های بزرگ احاطه کرده اند . به هر سو که بنگریم منظره ای از سنگهای شیار خورده و حفره های کوچک و بزرگ در دل صخره ها می بینیم . كتيبه‌هاي ‌باستاني‌ حكاكي‌ شده‌ و صدها ساختمان‌، آرامگاه‌،سالن‌ و تالارهاي‌ تدفين‌ مردگان‌، معابد،پرستش‌گاه‌ها و تخته‌ سنگ‌هاي‌ كنده‌ كاري‌ شده‌از دوران‌هاي‌ کهن‌ وجود دارد.هنگام‌ طلوع‌ و غروب‌ آفتاب‌، سنگ‌هاي‌ قرمزشهر پترا با تغيير رنگ‌ مناظر زيبايي‌ را به‌ وجودمي‌آورند.در ارتفاعات‌ جبل‌ هارون‌، آرامگاه‌ هارون ‌برادر حضرت‌ موسي‌، قرار دارد. آمفي‌ تئاتري‌ با گنجايش‌ سه‌ هزار نفردر بخش‌ ديگر شهر واقع‌ است‌ اما شگفت اور تر از همه قصر ها و معبد های با شکوهی است که معماران باستانی عرب بر سطح صخره ها و در دل کوهها پدید اورده اند ، با دیدن این عظمت و شکوه این شهر کهن قلبتون تند و تنتر میزنه . خوش آمدید اینجا پترا است ; نامی که از کلمه یونانی  " پترس " به معنی " سنگ " بر گرفته شده است خانه های این شهر مجلل سنگی را معمارها و سنگتراشهای عرب دوره باستان  در دل سنگهای زیبا صورتی رنگ به قدری استادانه و هنرمندانه دراورده بودند که حتی امروزه پس از سپری شدن بیش از 2400سال از ساخته شدن انها  همچنان چشم اندازی با شکوه و خیره کننده دارند ( البته تاریخ ساخت این بناء بدرستی معلوم نیست اما محققان تاریخ ساخت انرا بین 2300 تا 3 هزار سال میدانند ) . بی شک منظره ای گیرا تر از سلع (پترا) نیست . هر یک از اطاق ها و سر ستونها  در ترکیب رنگهای قرمز و سیاه و سفید و زرد یک اثر هنر کامل است . پترا با مساحت 45 کیلو متر مربع  بیش از 500 اثر بزرگ تاریخی در خود دارد که با دست هنرمند عرب و توسط معمارهای عرب باستانی که حجار هم بوده اند ساخته شده است . اكنون‌ باستان‌ شناسان‌ با تحقيق‌ و بررسي‌توانسته‌اند كه‌ از اين‌ شهر سنگي‌ انواع‌ و اقسام ‌وسايل‌ زندگي‌ و مجسمه‌هاي‌ مربوط به‌ دوران‌ قبل‌ از ميلاد را بيابند . قصرالبنت‌ در شهر سلع از مكان‌هايي‌ است‌ که با دیدن آن عظمت و شکوه ، لزره بر اندام هر بیننده ای می افتد .  عرب های نبطی با ساخت زیبا ترین شهر جهان در آن دوران ، بزرگ‌ترين‌جامعه‌هاي‌ شهري‌ دوران‌ باستاني‌ را به‌ وجود آورده ند.از سنگ نوشته های عرب باستان در اردن

سلع شهری تاریخی با مساحت 45 کیلو متر مربع و بیش از 500 اثر بزرگ تاریخی در کشور پادشاهی اردن. این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عّمان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین شهر عّمان وشهر عقبه واقع شده‌است. که به صورت یک تراس دور تا دور وادی موسی کشیده شده و پایتخت پادشاهی عرب در ناباتینز بوده. این شهر دارای تونل‌های معروف آب وشبکه های آب رسانی که تا خانه ها کشیده شده و سنگ‌های حجاری شده است. شهری متکامل که تمام مرافق آن در کوه و تخته سنگهای به رنگ (وردی) (صورتى) نحت شده‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا را رومان ها بعد از اشغال این شهر البتراء نام نهادند. وکلمه (البتراء) به زبان یونانی یعنی سنگ است وچون این شهر باستانی تماماً در سنگ حفرشده‌است آنرا پترا نامیده‌اند. همچنین این شهر تاریخی وزبیا بنام ( المدینة الوردیة ) و همچنین الرقیم  نیز نامیده شده‌است. نام قدیم این شهر سلع بود، یعنی سنگ رومان نامش را به زبان خودشان ترجمه نموده‌اند پـَترا .

 *شهر کهن سلع (پترا) در عهد شاه غسانى حارث سوم ازدهار یافته‌است.

بقیه در ادامه ی مطلب

 

از آثار به جای
مانده از مملکت انباط در شهر سلع    

الخزنه  در شهر کهن سلع                                          


شهر کهن سلعشهر کهن سلع


شهر کهن سلع

آمفی تئاتر 3
هزار نفره در شهر کهن سلع

 

شهر کهن سلع



يقية المطلب...
مکتوب بتاريخ چهار شنبه 15 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |
 حق المسلم على المسلم عظيم قد بينه صلى الله عليه وسلم كما في حديث أبي هريرة رضي الله عنه قال: ((حق المسلم على المسلم ست))، قيل: ما هن يا رسول الله؟ قال: ((إذا لقيته فسلم عليه، وإذا دعاك فأجبه، وإذا استنصحك فانصح له، وإذا عطس فحمد الله فسمته-وفي رواية: فشمته - وإذا مرض فعده وإذا مات فاتبعه)).


مکتوب بتاريخ سه شنبه 14 تير 1398برچسب:وبلاگ روستای نخل جمال, توسط ابوعوف |

دوستان عزیز برای مشاهده ی مطالب  به صورت فارسی لینک زیر را کلیک نمایید یا به وبلاگ روستای نخل جمال در قسمت المواضیع مراجعه فر مایید.

nakhlejamal.loxblog.com/cat.php

مکتوب بتاريخ دو شنبه 13 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

وجدت هذا الموقع الغريب العجيب وانا اتصفح المواقع اليوم على الشبكة العنكبوتية وهو يحمل برنامج الفوتوشوب بكل خصائصة ويمكنك تصميم صورك دون ان يكون لديك برنامج الفوتوشوب


pixlr.com/editor


سایت برای کار با فتوشاپ به صورت انلاین که دیگر نیاز به نصب این برنامه نمی باشید و کار با آن بسیار آسان است .


pixlr.com/editor

مکتوب بتاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مکتوب بتاريخ جمعه 20 خرداد 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی میشود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور میکند.

این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن میخوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی میشود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور میکند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب میدهد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق میکردم از بیماریهای مختلف روحی و روانی رنج میبردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.

این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع میشود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس میشود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی میدهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان میشود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه میدهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب میشود.

به راستی که قرآن کریم در آیه ای کریمه میفرماید: «الذين آمنوا و تطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب».

مکتوب بتاريخ دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

حضرت علی رضی الله عنه

                   چهارمین خـلیـفـه                                         که خیلی هم شریفه

                   علی مرتضی است                                         دامـاد مصطفـی اسـت

                   فاتـح خیـبـر بـود                                         غالـب و حیـدر بـود

                   فاطمه همـسر او                                         دخـتــر رهـبـر او

                   تـولـدش بـه مـکـه                                         شهادتش به کـوفه         

                   بهشت حق جای او                                         منـزل و مــأوای او

منبع : http://anashidfarsisammak.blogfa.com

مکتوب بتاريخ دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

حضرت عثمان رضی الله عنه

                    عثمان آن مرد با حیا                                            آن شه جود و سخا

                   خـلیـفه ســوم اسـت                                        مـدافـع مـردم اسـت

                   جـامـع قــرآن بــود                                               فاتـح گـرگـان بـود  

                   دو دخـتـر پـیـامبـر                                               بـرای او دو همسر

                   تــولــدش بــه مـکـه                                            شهـادت در مـدینــه

                   بهشـت حـق جای او                                           مـنــزل و مــأوای او

منبع : http://anashidfarsisammak.blogfa.com

مکتوب بتاريخ دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

حضرت عمر رضی الله عنه

            خــلیــفــه دومــم                                                   عمـر فـاروق بـود

                عمر شه عادل است                                                فروتن و کامل است

                اسلام کـرد آشکـار                                              کـفار کـرد داغـدار

                زنام او دشمن دین بترسد                                       منافق و صاحب کین بترسد

                تولـدش بــه مـکـه                                                  شهـادت در مـدینـه

                بهشـت حـق جـای او                                               منـزل و مـأوای او

منبع : http://anashidfarsisammak.blogfa.com

مکتوب بتاريخ دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

دانلود برنامه ی اذان نسخه ی ۴.۱ که بیش تر نقاط ایران را دارد و در صورتی که محل زندگی شما نبود می توانید از طریق اینترنت در برنامه مشخص کنید و اوقات نماز محل زندگی خود و همچنین اذان کشور های مهم اسلامی و تبدیل تقویم و خیلی از امکانات دیگر را داشته باشید  تنها با حجم ۸ مگا بایت.

 

دانلود

 

 

مکتوب بتاريخ شنبه 20 فروردين 1390برچسب:, توسط ابوعوف |

حضرت ابوبکر رضی الله عنه

                                  ابــوبــکر بـا وفــا                                          خـلـیــفـه مصـطــفــــی

                                 صدیـق او را لقـب                                         با مصطفی روز و شب

                                 اول مـومنـان بــود                                        یـــاور بـردگـان بـــود

                                 دخـتـر او عـایـشه                                        پـاک مـثـــل فـرشـتـــه

                                 همسر آن امین شد                                       مـادر مــومـنــیــن شـــد

                                 تـولـدش بـه مـکـه                                        وفـاتـــش بــه مــدیـنـه

                                 بهشت حق جای او                                        منــزل و مــــــــأوای او


منبع : http://anashidfarsisammak.blogfa.com

مکتوب بتاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, توسط ابوعوف |

بدون هیچ مقدمه ای فرض کنیم که یک شخص دیگری باشی ، آیا می توانی با ذات خودت با خوبی و بدی های خودت دوست می شدی؟

سؤال شاید یه مقدار عجیب به نظر می رسد و لی این سؤال نشان می دهد که چقدر از خودت راضی هستی.

فکر کن که شما یه شخص کاملاً متفاوت هستی سپس با شخص خودت آشنا شوی آیا با او دوست می شوی ؟

شاید از این شخص که خودت باشی به دلیل عیب هایی که دارد متنفر شوی .

مکتوب بتاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, توسط ابوعوف |

امطار الخیر و البرک متروسه مای و الحمد لله